A szakemberek szerint a mai gyerekek idegrendszerének sokkal több ingert kell feldolgoznia, és ehhez minél több mozgásra lenne szükség. “A mostani gyerekek mások, mint a régiek. Sokkal több ismerettel kerülnek iskolába,…
Nem attól lesz a gyermek kreatív, hogy mi felnőttek megmutatjuk, hogy mit is kellene neki pont úgy csinálni, ahogy mi. Kicsi korban rávezetjük, ösztönözzük, hogy leutánozzon minket a maga ügyességével,…
Mint a játéknak, a barkácsolásnak is van személyiségfejlesztő hatása. Az alkotás folyamatában a gyermek megismerkedik a saját képességeivel, alakul én-képe, hatással van az önbizalmára és hatással van a magabiztosságára, önállóságára…
„Másképpen alkotó gondolkodás. Az egyénnek az a képessége, hogy problémamegoldó műveletek során új összefüggéseket fedezzen fel, viszonylag folyamatosan és rugalmasan újszerű ötleteket és eredeti megoldásokat produkáljon. A kreativitás csak viszonylag…
A ceruzát vagy krétát kezdetben marokra fogja, fokozatosan alakul ki a három ujjas ceruzafogás. A keze kezdetben nem emelkedik fel a lapról, együtt mozog a ceruzával, később már képes lesz…
Elsősorban a lehetőségek megteremtésében van jelentősége egy édesanyának és ez nem kézügyesség függő. Az első, amit tehet egy édesanya gyermeke „alkotó-én”-jének támogatásában, hogy létrehoz egy alkotó dobozt.
Miért nem mászik a babám? Miért nem fordul át? Mikor fog járni? Gond az, ha felállt, de még nem mászott? Mi lehet a háttérben, ha a baba lemaradt a mozgásfejlődésben? Egyáltalán, honnan tudjuk, hogy lemaradt-e?
Sok okos ember, sok okos dolgot mondott már a zene fejlesztő hatásáról.
“A zenei hang, az ének köti a kisgyereket legelőször, legbiztonságosabban az emberi világhoz.”
Vekerdy
Az amerikai Harvard Egyetem pszichológiaprofesszora, Steven Pinker A nyelvi ösztön című könyvében meglepő – és számos vitát kiváltó – megjegyzést tett. Szerinte a zene nemes egyszerűséggel „hasztalan”, és a nyelvvel ellentétben eltűnhet az emberi faj életéből – persze nem nyomtalanul.